Mundbind

(12. juli 2021)

Sundhedsstyrelsen anbefaler at bruge mundbind i følgende situationer:

1 Når du skal testes for Covid-19

1. Hvis du har symptomer og bryder selvisolation for eksempel at komme til læge eller på sygehus.

1. Ved ophold i venteværelser, hvor der kan være personer med luftvejssymptomer.

1. Hvis du ikke kan undgå tæt ansigt-til-ansigt kontakt i mere end 15 minutter inden for 1 meters afstand.

1. Hvis du skal besøge en person, hvor det ikke er muligt at holde 2 meters afstand pga. pleje og omsorg.

M.v.h. Hedehusene Fysioterapi

Mundvisir som denne må ikke benyttes på klinikken.

Afsprit igen dine hænder, når du er kommet ind på klinikken og igen inden du går ind i behandlingsrum og træningssalene.

Ingen adgang, hvis du har symptomer

Gå ikke ind i klinikken, hvis du føler dig syg -  fx har ondt i halsen, muskelsmerter, tør hoste og feber eller andet. Du skal have været uden symptomer i 48 timer eller kunne fremvise en negativ Corona test. Det kræver fortsat, du ikke har symptomer. Hvis du venter på svar fra din Coronatest, må du ikke kommer på klinikken, før du har et negativt testsvar. Hvis der er personer i din hustand eller  personer du har været i kontakt med, der er testet positive med Covid-19  eller har symptomer på Covid-19 eller venter på Coronatestsvar, må du ikke møde op på klinikken.

OBS!

Mundbind